Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Doktora, 2018 - 2023
Bu çalışmada hafifliğin, rijitliğin ve mukavemetin önemli olduğu havacılık ve uzay araçlarında, deniz araçlarında, raylı sistemlerde, otomotiv sanayinde ve inşaat sektöründe kullanılan ancak düşük hızda darbeye karşı hassas olan fiber takviyeli katmanlı kompozit malzemelerin düşük hızda darbe davranışı araştırılacaktır. Öncelikle özgün yapıdaki fiber takviyeli katmanlı kompozit malzemeler üretilecek, bu kompozit malzemenin standart testlerle mekanik malzeme karakterizasyonu yapılarak literatürdeki veri tabanına katkıda bulunulacaktır. Sonra düşük hızda darbenin modellenmesi için gerekli olan parametrelerin bazıları MAT162 malzeme modeli kullanıcı kılavuzundaki standart olmayan testlerle elde edilecektir. Daha sonra özgün katmanlı kompozit için standart testlerden elde edilen mekanik özellikler ve standart olmayan testlerden elde edilen parametreler kullanılarak düşük hızda darbenin modellenmesi aşamasına geçilecektir. Bu aşamada MAT162 kullanıcı kılavuzunda belirtilen, standart ve standart olmayan testlerle elde edilemeyen parametrelerin nümerik kalibrasyon yoluyla elde edilmesi için çalışılacaktır. Gerekli olan tüm parametreler elde edildikten sonra düşük hızda darbe deneylerinin nümerik olarak modellenmesi gerçekleştirilecektir. Deneysel veriler ile nümerik sonuçlar arasında uyum yakalandıktan sonra fiber açısı, katman sayısı, darbe enerjisi gibi parametrelerin kompozit yapıların düşük enerjili darbe davranışına etkileri deneysel çalışmalara gerek olmadan nümerik olarak araştırılacaktır.