Injector Deactivation System in IC Vehicle Engines


Kahraman N., Albayrak Çeper B., Arslan E., Akansu S. O.

12th International Conference on Sustainable Energy & Environmental Protection, Sharjah, Birleşik Arap Emirlikleri, 18 - 21 Kasım 2019, cilt.1, ss.224-230

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Sharjah
  • Basıldığı Ülke: Birleşik Arap Emirlikleri
  • Sayfa Sayıları: ss.224-230
  • Kayseri Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Motorlu araçların maksimum yakıt tüketimi, aracın durma ve kalkma sırasındaki yakıt tüketimidir. Özellikle şehir içi kullanımda trafik ışıklarında bekleme süresi ve rölantide çalıştırma sırasında yakıt tüketimi küçümsenemez. "Enjektör Devre Dışı Bırakma" sistemi ile ışıkta bekleme, durma, rölantide çalışma, yokuş aşağı inişler ve sessiz sürüş sırasında (hız sınırının aşılmaması gereken düz yolda) yakıt tüketimi azalacaktır. Bunun yanı sıra küçümsenemeyecek ve israf olarak düşünülebilecek bir diğer gereksiz tüketim ise, daha fazla güce ihtiyaç duyulmasa da, sadece büyük motor hacmi nedeniyle oluşan hız limitlerinin olduğu yollarda yakıt tüketimidir. Dolayısıyla bu tip motorlarda 1, 2 veya daha fazla silindiri devre dışı bırakarak ve gereksiz güç üretimini önlenerek yakıt ekonomisi mümkün olacaktır. Çok fazla güç istenmediği durumlarda sürücü ayağını pedaldan çeker ve geliştirilen "Enjektör Devre Dışı Bırakma" sistemi devreye girerek 1, 2 veya daha fazla silindirin devre dışı bırakılmasıyla yakıt ekonomisi sağlanacaktır.

Maximum fuel consumption of the engine vehicles is the fuel consumption during the stops and starts of the vehicle. Especially in urban use, fuel consumption during waiting period on traffic lights and idle running cannot be underestimated. With the Injector Deactivation, fuel consumption will be reduced during stoplight, standstill, idle running, downhill descents and quiet driving (at the straight road where the speed limit should not be exceeded). Besides this, another unnecessary consumption which cannot be underestimated and could be considered as a wastage is the fuel consumption on the roads with speed limits caused only due to the large engine volume, even though there is no need for more power. Therefore, in this type of engines, fuel economy will be possible as preventing unnecessary power generation by deactivating 1, 2 or more cylinders. With injector deactivation, at the situations where not much power is desired, the driver takes his foot off the pedal and the system developed by this Injector Deactivation will activate and fuel economy will be possible by deactivating 1, 2 or more cylinders.