Social Sciences Studies Journal, cilt.8, sa.95, ss.673-685, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, Kayseri Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü lisans öğrencileri ile Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Programı yüksekokul öğrencilerinin muhasebe derslerindeki başarı düzeylerini etkileyen unsurlar hakkındaki
görüşlerinin tespit edilmesini amaçlamaktadır. İki bölümde eğitim gören 133 öğrenciye anket uygulanmıştır.
Anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, fakülte öğrencilerinin muhasebe dersine olan ilgileri ve bu alanda
akademik çalışma yapma arzuları yüksekokul öğrencilerine göre daha yüksektir. Bu durum muhasebe dersine
olan ilgiyi artıran bir etken olarak tespit edilmiştir. Başarıyı etkileyen faktörlerin tamamı ele alındığında ise iki
grup arasında bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. İfadelere katılım düzeyleri dikkate alındığında cinsiyete
göre bir farklılaşmanın olmadığı da tespitler arasındadır. Çalışma sonunda elde edilen bir başka önemli bulgu ise,
katılımcıların okudukları sınıf ile verdikleri cevaplar arasında anlamlı bir ilişki olduğudur. Üst sınıflara
geçildikçe muhasebe dersine olan ilgi ve verilen önem artmaktadır.