Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, vol.8, no.2, pp.206-228, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ özelliklerinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma ana kütlesini Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda aktif olan 4 programda öğrenim gören 440
öğrenci oluşturmaktadır. Toplam 204 öğrencinin katılım sağladığı araştırmada nicel araştırma tekniklerinden ilişkisel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Toplanan veriler uygun analiz yöntemiyle istatistiki olarak analiz edilmiş ve araştırma
bulguları ortaya konmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre bir bütün olarak duygusal zekâ ile eleştirel düşünme eğilimi arasında
anlamlı bir korelasyon olduğu ve duygusal zekânın eleştirel düşünme eğilimi üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir.
Ayrıca duygusal zekâ alt boyutlarından “iyi oluş“ ve “sosyallik“ boyutlarının eleştirel düşünme eğilimi üzerinde pozitif ve anlamlı bir
etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın duygusal zekâ alt boyutlarından “öz kontrol“ ve “duygusallık“ boyutlarının eleştirel
düşünme eğilimi üzerinde herhangi bir etkisi bulunmamaktadır.