Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi,, vol.9, no.118, pp.224-236, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Y kuşağı, seksenli yılların başında doğan ilk temsilcilerinin çoğu çocukluk
dönemlerinde teknoloji bakımından sadece renkli televizyon ve birden fazla kanal
ile karşılaşmış olsalar da doksanlı yıllarda teknolojik gelişmelere hızlıca uyum
sağlayan kuşaktır. Pazarlama 4.0, ise yoğun küresel rekabet, yeni tüketici türü ve
teknolojilerdeki hızlı gelişimden kaynaklanan çeşitli değişiklikler sonucunda ortaya
çıkan ticari işlemlerin ve müşteri faaliyetlerinin gerçek zamanlı olarak
izlenebileceği Sibernetik Pazarlama Sistemini ifade etmektedir. Yazım öncesi
yapılan nitel araştırma yöntemi olan literatür taraması sonucu Y Kuşağı ile
Pazarlama 4.0 arasında ilişkiyi ele alan çalışmaların birbirinden ayrı yapılması
çalışmanın önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışmada Y Kuşağı ile Pazarlama 4.0 bir
bütün olarak ele alınmış ve aralarındaki bağ, tablo haline getirilerek ilişkilendirilmiştir. Çalışmanın bu konuda yapılacak benzer çalışmalara öncülük
edeceği düşünülmektedir.