12th International Conference on Sustainable Energy & Environmental Protection, Sharjah, United Arab Emirates, 18 - 21 November 2019, vol.1, pp.224-230
Maximum fuel consumption of the engine vehicles is the
fuel consumption during the stops and starts of the vehicle. Especially in
urban use, fuel consumption during waiting period on traffic lights and idle
running cannot be underestimated. With the Injector Deactivation, fuel
consumption will be reduced during stoplight, standstill, idle running,
downhill descents and quiet driving (at the straight road where the speed limit
should not be exceeded). Besides this, another unnecessary consumption which
cannot be underestimated and could be considered as a wastage is the fuel
consumption on the roads with speed limits caused only due to the large engine
volume, even though there is no need for more power. Therefore, in this type of
engines, fuel economy will be possible as preventing unnecessary power
generation by deactivating 1, 2 or more cylinders. With injector deactivation,
at the situations where not much power is desired, the driver takes his foot
off the pedal and the system developed by this Injector Deactivation will
activate and fuel economy will be possible by deactivating 1, 2 or more cylinders.
Motorlu araçların maksimum yakıt tüketimi, aracın durma ve kalkma sırasındaki yakıt tüketimidir. Özellikle şehir içi kullanımda trafik ışıklarında bekleme süresi ve rölantide çalıştırma sırasında yakıt tüketimi küçümsenemez. "Enjektör Devre Dışı Bırakma" sistemi ile ışıkta bekleme, durma, rölantide çalışma, yokuş aşağı inişler ve sessiz sürüş sırasında (hız sınırının aşılmaması gereken düz yolda) yakıt tüketimi azalacaktır. Bunun yanı sıra küçümsenemeyecek ve israf olarak düşünülebilecek bir diğer gereksiz tüketim ise, daha fazla güce ihtiyaç duyulmasa da, sadece büyük motor hacmi nedeniyle oluşan hız limitlerinin olduğu yollarda yakıt tüketimidir. Dolayısıyla bu tip motorlarda 1, 2 veya daha fazla silindiri devre dışı bırakarak ve gereksiz güç üretimini önlenerek yakıt ekonomisi mümkün olacaktır. Çok fazla güç istenmediği durumlarda sürücü ayağını pedaldan çeker ve geliştirilen "Enjektör Devre Dışı Bırakma" sistemi devreye girerek 1, 2 veya daha fazla silindirin devre dışı bırakılmasıyla yakıt ekonomisi sağlanacaktır.