NFT Pazarlamasının Temelleri


Creative Commons License

Sönmez Karapınar E.

Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar, Bülent Darıcı, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.57-81, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Eğitim Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.57-81
  • Editörler: Bülent Darıcı, Editör
  • Kayseri Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

NFT’lere talebin artması muhtemel görülmektedir Pazarlama yöneticilerinin, NFT’lere yönelik artan tüketici talebini karşılamaya hazır olmaları gerekecektir. Çalışmada verilen kullanım örnekleri, NFT’lerin pazarlama potansiyeline işaret etmektedir. İnternetin ilk günlerinde olduğu gibi, pazarlama yöneticileri kampanyalarında NFT’yi kullanıp kullanmayacakları ve nasıl kullanacakları konusunda emin olmayabilirler. Benzer olarak tüketiciler de NFT’yi nasıl kullanacakları veya ne amaçla kullanabilecekleri konularını kavrayamamış ve bu nedenle satın alma eylemeni gerçekleştirme konusunda emin olmayabilirler. Bu tür belirsizliklerin çözümüne yardımcı olabilmek için, çalışmada NFT’lerde tüketici satın alma karar yolculuğunun aşamaları ve değiştirilmiş AIDA hiyerarşisini pazarlamacıların NFT’nin ne olduğunu ve bunları nasıl kullanmaya başlayacaklarını anlamalarına katkı sağlamak için bir araç olarak sunulmuştur. NFT’lerde tüketici satın alma yolculuğuna bu bakış açısıyla bakıldığında, işletmelerin ne yapması gerektiğini göstermektedir. İlk olarak, işletmeler, her aşamada kilit yönleri belirleyerek, satın alma yolculuğunun hem işletme hem de tüketici bakış açısını anlamaya çalışmalıdır. İkincisi, işletmeler yolculuk boyunca meydana gelen belirli unsurları veya temas noktalarını belirlemeye başlamalıdır. Üçüncüsü, işletmeler, müşterilerin satın alma yolculuğuna devam etmelerine neden olan belirli tetikleyici  noktaları belirlemeye çalışmalı ve onları NFT ürününü işletme adına paylaşacak ve tanıtacak savunuculara dönüştürmelidir. Pazarlama kampanyalarında NFT’leri uygulamayı düşünen pazarlamacıların, NFT ile ilgili gelişmeleri ve talepteki değişiklikleri sürekli olarak izlediklerinde fayda görecekleri ve rekabet avantajı elde edebilecekleri de dikkate alınmalıdır. Bununla birlikte, toplumun ihtiyaç duyduğu şey, pazarlama yöneticileri ve tüketiciler için NFT kullanımının sözleşme koşullarını sağlayabilecek yasal düzenlemelerdir.