in: Dijital İnsan Kaynakları Pazarlaması, Çağla Demir,Bora Göktaş, Editor, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, pp.397-414, 2022
Dijitalleşen dünyada insan yaşamında meydana gelen değişimler, işletmelerin de yeni yaklaşım ve metotlar benimsemesini zorunlu hale getirmiştir. Bu zorunluluk, rekabette üstünlük elde etmek isteyen işletmeleri dijital çağla birlikte gelen yeni teknolojilerden en verimli şekilde faydalanmanın yollarını aramaya itmiştir. İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişim, rekabet ortamındaki yoğunluk ile bilgili ve bilinçli tüketici kitlesinin artışıyla işletmeler günümüzde her bir fonksiyonunda benimsedikleri geleneksel yaklaşımları terk ederek, yeni ve modern yaklaşımlara yönelmeye başlamışlardır. Kendini müşterilere ve tüketicilere daha iyi anlatan, onlarla daha iyi iletişim kuran işletmelerin rekabette üstünlük elde ettiklerinden hareketle bu yeni ve modern yaklaşımların başında dijitalleşme ile birlikte iletişim kavramının ön plana çıktığı görülmektedir (Yolaç & Demir, 2004). Buradan hareketle çalışmanın amacı, güncel literatür bilgisi ışığında Endüstri 4.0, Toplum 5.0 ve dijital dönüşümün İKY ve pazarlama fonksiyonlarını nasıl etkilediğine dikkat çekmek ve işletmelerin çalışanlar üzerinde nasıl stratejiler uyguladığına ilişkin kavramsal bir çerçeve sunmaktır.