DİJİTAL KÜLTÜRDE HALKBİLİMİ VE TURİZM İLİŞKİSİ ÜZERİNE BAZI ÖNERİLER


Balcı F.

DİJİTAL KÜLTÜR-3 Tradijital-Post Truth-Memetik-Kimlik- Medya - İnternet - Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları., Uğur Durmaz, Editör, Arı Sanat Yayınları, İstanbul, ss.249-265, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Arı Sanat Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.249-265
  • Editörler: Uğur Durmaz, Editör
  • Kayseri Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İçinde bulunduğumuz çağda sürekli değişen ve gelişen teknoloji ile birlikte insan hayatının birçok alanında da dönüşümler meydana gelmiştir. Bu değişim ve dönüşümler insan hayatını kolaylaştıran, zamandan ve maddiyattan tasarruf sağlayan, alternatif seçeneklere kolayca erişim imkânı sunan dijital unsurlar olarak karşımıza çıkar. Aşama aşama matbaa, radyo, televizyon ve internetin yaygın olarak kullanılması ile birlikte sektörler ve sektörü geliştirecek insanlar bu değişimlere ayak uydurmaya çalışmışlardır. Dijitalleşme kültür unsurlarında değişiklik meydana getirmesinin yanı sıra turizm sektörünü de etkileşmiştir. Dijitalleşme ve 2019 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 (Korona) salgını her alanda olduğu gibi turizm sektöründe de değişiklikler meydana getirmiştir. Bu çalışmada da söz konusu salgınla birlikte daha net görülen dijitalleşmenin etkisiyle halkbilimi ile turizm ilişkisi üzerine bazı öneriler sunulacaktır.