TÜRKİYE’DE MUHASEBE-FİNANSMAN ANABİLİM DALINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAKIŞ AÇISIYLA ADLİ MUHASEBE VE ADLİ MUHASEBECİLİK MESLEĞİ


Çil Koçyiğit S., Tanç Ş. G., Koçyiğit H.

Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, cilt.24, sa.MODAVICA Özel Sayı, ss.131-159, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 24 Sayı: MODAVICA Özel Sayı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.31460/mbdd.1064067
  • Dergi Adı: Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Academic Search Premier, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.131-159
  • Kayseri Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünyada ayrı bir mesleki uzmanlık olarak kabul edilmiş olmasına rağmen, Türkiye’de henüz gelişme aşamasında olan adli muhasebecilik mesleğininin, muhasebe eğitimi veren öğretim elemanlarınca değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de Muhasebe-Finansman anabilim dalında görev yapan öğretim elemanlarının; “adli muhasebeye ilişkin farkındalık düzeylerinin”, “adli muhasebecilik mesleğinde ihtiyaç duyulan konular” ve “adli muhasebe eğitiminin engelleyicileri hakkındaki görüşlerinin”, “adli muhasebecilik mesleğinin Türkiye’de gelişimine yönelik önerilerinin” ortaya konulmasıdır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılanların “adli muhasebe farkındalık düzeylerine” yönelik ankette yer alan ifadelere 3,51, “adli muhasebecilik mesleğinde ihtiyaç duyulan konular” boyutu açısından 3,96 ve “adli muhasebe eğitiminin engelleyicileri” boyutu açısından 3,51’lik bir oranla yüksek düzeyde katıldıkları görülmüştür. Ayrıca daha önce bilirkişilik yapılıp yapılmadığı ve yaş değişkeni açısından söz konusu görüşlerin anlamlı düzeyde farklılaştığı, cinsiyet, akademik unvan, eğitim durumu, iş tecrübe süresi değişkeni bağlamında ise söz konusu görüşlerin anlamlı düzeyde bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.