Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, vol.24, no.MODAVICA Özel Sayı, pp.131-159, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Dünyada ayrı bir mesleki uzmanlık olarak kabul edilmiş olmasına rağmen, Türkiye’de henüz gelişme
aşamasında olan adli muhasebecilik mesleğininin, muhasebe eğitimi veren öğretim elemanlarınca
değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de Muhasebe-Finansman anabilim
dalında görev yapan öğretim elemanlarının; “adli muhasebeye ilişkin farkındalık düzeylerinin”, “adli
muhasebecilik mesleğinde ihtiyaç duyulan konular” ve “adli muhasebe eğitiminin engelleyicileri
hakkındaki görüşlerinin”, “adli muhasebecilik mesleğinin Türkiye’de gelişimine yönelik önerilerinin”
ortaya konulmasıdır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılanların “adli muhasebe farkındalık düzeylerine”
yönelik ankette yer alan ifadelere 3,51, “adli muhasebecilik mesleğinde ihtiyaç duyulan konular” boyutu
açısından 3,96 ve “adli muhasebe eğitiminin engelleyicileri” boyutu açısından 3,51’lik bir oranla yüksek
düzeyde katıldıkları görülmüştür. Ayrıca daha önce bilirkişilik yapılıp yapılmadığı ve yaş değişkeni
açısından söz konusu görüşlerin anlamlı düzeyde farklılaştığı, cinsiyet, akademik unvan, eğitim durumu, iş tecrübe süresi değişkeni bağlamında ise söz konusu görüşlerin anlamlı düzeyde bir farklılaşma olmadığı
sonucuna ulaşılmıştır.