Ergenlerin Giyimde Marka Duyarlılığının Belirleyicileri


Creative Commons License

Sönmez Karapınar E., Dursun Y.

in: Ekonomi, Yönetim ve Pazarlama Alanında Akademik Araştırmalar, Eti Hasan Selçuki, Editor, Artikel, İstanbul, pp.187-212, 2021

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Research Book
  • Publication Date: 2021
  • Publisher: Artikel
  • City: İstanbul
  • Page Numbers: pp.187-212
  • Editors: Eti Hasan Selçuki, Editor

Abstract

Özetle ergenler giyim tarzlarıyla içinde bulunduğu çevre ile özdeşleşmektedir. Giyim, insanların iletişim kurma ve kimliklerini oluşturma ve kimliklerini başkaları tarafından şekillendirme yollarından biridir. Ancak ergenlerin giyim markalarıyla ilgisi bilimsel araştırmacılar yeteri kadar ilgi görmemiş ve akademik literatür oldukça sınırlıdır. İşletmeler açısından bakıldığında, gençlik döneminde, kendi markalarına karşı edinilmiş, tutum ve satın alma davranışlarının devamlılığının sağlanması büyük önem taşımaktadır. Bu açıdan, gençlerin markalara karşı tutum ve davranışlarının nasıl oluştuğu ve bu tutum ve davranışların, yetişkinlik döneminde de devam edip etmeyeceği veya ne derecede etkili olduğunun bilinmesi gereklidir. İşletmelerin, gençlerin, kendi markalarına duyarlı ve bağlı olmalarını sağlamaları ve bunun yetişkinlik dönemine de yansıtması önemlidir. Gençlik döneminde kazanılan marka deneyimleri, ileriki dönemlerde, işletmelerin markalarına karşı olumlu veya olumsuz bir tutum ve satın alma davranışı olarak yansıyabilir. Güncel marka duyarlılığının teorik araştırmasına dayanan bu çalışma, gençlerde giyim ürünleri tercihlerini örnek alarak marka duyarlılığı kavramını tanımlamaktadır. Marka duyarlılığı kavramsal olarak incelendikten sonra, genç tüketicilerin özelliklerini içeren literatür analizi yoluyla marka duyarlılığını etkileyen faktörleri bulmakta ve bu temelde giyimde gençlerin marka duyarlılığını etkileyen faktörlerin teorik çerçevesini sunmaktadır. Tüm bunların öncesinde bir tüketici olarak ergenlerin satın alma ve karar verme stillerinin bilinmesi önemlidir.