Social Mentality And Researcher Thinkers Journal, vol.8, no.59, pp.833-840, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Çocuk odası dekorasyonun iç mekan tasarımında yeri ve önemi büyüktür. Ebeveynler, mekan kullanıcısı olan
çocuklarının gelişim, ihtiyaç ve isteklerini doğru analiz edip, onların gelişimlerine uygun çocuk odası
dekorasyonu oluşturmalı ve onların birey olma yolundaki sürecini desteklemelidir. Bu noktada doğru mobilya,
mefruşat ve aksesuar seçimi ile duvar, tavan ve zemin dekorasyonun yeri ve önemli büyüktür. Bu çalışma
Türkiye’nin Kayseri şehrinde yaşanan 5-12 yaş arası çocuklara sahip ebeveynlerin, çocukları için seçtikleri iç
mekan tasarımını ve ideal çocuk odası dekorasyonuna karşı olan bakış açılarını, tercih ve tutumlarını analiz
etmiştir. Çalışma yüz yüze anketler aracılığı ile yürütülmüştür. Elde edilen sonuçlar tanımlayıcı istatistik
yöntemleri ile analiz edilerek, tablo ve grafikler aracılığıyla sunulmuştur. Sonuçlara göre Kayseri özelinde
ebeveynler, yeni bir çocuk sahibi olmadıkça veya odadaki eşyalar eskimedikçe çocuk odası mobilyası satın
almayan bireylerdir. Bu bireyler, satın alma kararı verirken internet ve sosyal medyayı kullanma ve tanınmış
markaları tercih etme eğilimindedirler. Bu bireyler için bir ürünün kalitesi, kullanışlılık ile garanti ve servis
koşulları, o ürünü tercih etmede en önemli unsurlardır. Aynı zamanda bu bireyler için doğru çocuk odası donatısı
malzeme kalitesi, estetik görünüm, fiyat ve işlevsellik açısından kullanıcıyı memnun edebilen donatı olarak
algılanmaktadır. Çalışmanın sonucuna göre ebeveynler açısından dekorasyonda, çocukların gelişimi için işlev ve
kullanışlılık ön planda iken, donatılarda kalite ön plandadır. Göreceli bir olgu olan estetik özellikler konusunda
ise ebeveynler, stil ve renk tercihlerini daha yalın olan modern stilden ve cinsiyetsiz renklerden yana
kullanmaktadır ve çocuk ruhuna uygun olan canlı renklerden uzak bir duruş sergilemektedirler. Bu durum, genel
çerçevede hızlı bir gelişim dönemi olan çocukluk dönemi için eşyaları maksimum 10 yıla kadar kullanma niyeti
içerisinde olan %73.1’lik ebeveyn grubunun, aile bütçelerini göz önünde bulundurduğu, temkinli bir kullanıcı
tavrı şeklinde yorumlanabilir