Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Konya, 2022
Tarih
boyunca siyasal aktörler halk nezdinde olumlu bir izlenim oluşturmak ve halkın
desteğini temin etmek için birçok yöntem ve strateji kullanmışlardır. Siyasal
yaşamda meydana gelen gelişim ve değişimler, siyasal aktörlerin de söz konusu
gelişmelere ayak uydurmasını ve bu yeni yöntem ve teknikleri uygulamalarını beraberinde
getirmiştir. Siyasal iletişim ve siyasal halkla ilişkiler yaklaşımları bu
anlamda önemli bir yer teşkil etmektedir. Siyasal aktörler açısından henüz yeni
sayılabilecek olan “siyasal halkla ilişkiler” kavramı seçim kampanyaları
kapsamında ele alınmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda AK Parti’nin 2002-2015
yılları arasında katıldığı genel seçim kampanyalarında ortaya koyduğu siyasal
halkla ilişkiler yaklaşımları, yöntemleri ve stratejileri çalışmanın konusunu
oluşturmuştur. Yürütülen çalışmada 3 Kasım 2002, 22 Temmuz 2007, 12 Haziran
2011, 7 Haziran 2015 ve 1 Kasım 2015 genel seçimleri siyasal halkla ilişkiler
bakımından ele alınmıştır. Niteliksel bir karakter taşıyan çalışmada betimsel
analiz yöntemi kullanılmıştır. AK Parti’nin kurulduğu günden sonra katıldığı
genel seçimlerde yakaladığı başarıda siyasal halkla ilişkilerin rolü
değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, AK Parti’nin 2002-2015 yılları
arasında katıldığı seçimlerde yürüttüğü seçim kampanyalarında siyasal halkla
ilişkiler yaklaşımlarını ve stratejilerini uygulamaya çalıştığı görülmektedir.
Elde edilen bulgulara göre, AK Parti’nin
kampanya dönemlerinde yaptığı siyasal halkla ilişkiler çalışmalarının seçim
başarılarını olumlu yönde etkilediği anlaşılmaktadır.