ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ, ULUSLARARASI PAZARLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLAR, KAYSERİ ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDEKİ İHRACATÇILARA DAİR BİR UYGULAMA


Creative Commons License

Büyükkantarcı Tolgay S., Büyüköztürk S.

KARADENIZ 17th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Rize, Turkey, 8 - 10 November 2024, pp.589-602

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Rize
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.589-602
  • Kayseri University Affiliated: Yes

Abstract

Küreselleşme ile birlikte pazarların genişlemesi sonucu rekabet daha da artmış ve uluslararası pazarlara girmek ve firmaların burada ki varlıklarını devam ettirmeleri zorlaşmıştır. Bu nedenle firmaların etkili bir uluslararası pazarlama stratejileri geliştirerek bunu da doğru bir şekilde uygulamaları pazarda başarılı olmak ve rekabet edebilmeleri açısından önem arz etmektedir. Bu nedenle, çalışmamızın amacı Kayseri Organize Sanayi Bölgesindeki ihracatçı firmaların uluslararası pazarlama stratejileri incelenecek ve ihracat pazarlama stratejilerini ve ihracat pazarlama faaliyetlerinde rol oynayan faktörleri tespit edilecek ve ihracatta karşılaştıkları engeller ortaya konulacaktır. Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik ortam düşünüldüğünde dış pazarlara açılmak ve başarılı olmak, ülkeye döviz girdisi sağlamak amacıyla ülkenin dış ticaret politikalarında uluslararası pazarlama stratejilerinin önemi konusunda fikir verecektir. İncelenen literatürde birçok farklı ilde ile özel sektörde uluslararası pazarlama stratejileri ve karşılaşılan sorunlara yönelik çalışmalar görülmüş, ancak Kayseri’ye yönelik sadece mobilya sektörüne ait bir çalışmaya rastlanmıştır. Elde edilecek sonuçlara göre, öncelikli olarak Kayseri ilinde ihracat yapan ya da yapacak olan firmaların uluslararası pazarlarda uyguladıkları stratejiler ışığında Kayseri ve diğer şehirlere fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışma hem il bazında hem de tüm sektörler itibariyle analiz yapılacağı için özgünlük içermektedir. Ayrıca ihracat yapan firmaların, karşılaştığı sorunlara çözüm önerileri sunarak Kayseri ilinde dış ticaret faaliyetinde bulunan firmaların pazarlama stratejilerini geliştirmelerine yönelik politika önerilerinde bulunularak ihracatın arttırılmasını sağlayacaktır.