SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL, cilt.6, sa.31, ss.674-679, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, Türkiye’nin Kayseri ilindeki farklı üniversitelerde
eğitim gören ve iç mekan tasarımı ile mobilya tasarımı eğitimi
almış olan öğrencilerin tasarım eğitimi ile ilgili görüşlerinin ve
beklentilerinin neler olduğunun araştırılmasını konu edinmiştir.
Bu kapsamında çalışma, öğrencilerin görüşleri değerlendirilerek
ideal bir iç mekan tasarımı ve mobilya tasarımı eğitiminin nasıl
olması gerektiği üzerine öneriler geliştirmeyi ve tasarım
eğitimine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma verileri,
tanımlayıcı istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir ve
sonuçlar sunmak için tablo ve grafiklerden yararlanılmıştır.
Çalışmanın bazı sonuçları şu şeklidedir; öğrenciler tasarım
derslerinin hem pratik hem de teorik içerikli olarak yürütülmesi
gerektiğini düşünmektedir. Bu eğitimde hem imalat
malzemelerini ve üretim yöntemlerinin öğretmesini istemekte
hem de üretimle ilgili nitelikli staj ve yerinde öğrenme gibi
içeriklere sahip olmasını talep etmektedirler. Ayrıca öğrenciler,
tasarım kabiliyetlerini geliştirecek sanatsal faaliyet içerikli
dersler almak istemektedir. Aynı zamanda aldıkları bu tasarım
derslerinin kendilerini iş hayatında karşılaşacakları durumlara
karşı belirli bir yeterliliğe kavuşturacak faaliyetler içermesini
beklemektedirler.
Anahtar Kelimeler
This study was carried out on students studying in different
universities in Turkey's Kayseri province. This study focuses on
investigating the opinions of these students who have received
interior design and furniture design education. In addition, this
study evaluated student opinions and investigated how an ideal
interior design and furniture design education should be. In this
way, it aims to develop suggestions about and contribute to
design education. Some results of the study are as follows; the
students think that design courses should be carried out with both
practical and theoretical content. Students want this training to
teach them the manufacturing materials and production methods.
They also want this training to offer them qualified internship
options. In addition, students want to take lessons with artistic
activities to improve their design skills. At the same time, they
expect this design education they receive to prepare themselves
for the difficulties they will encounter in business life.