Sürdürülebilirlik Bağlamında Yeşil Ürün Özelliklerinin Satın Alma Niyetine Etkisi


Creative Commons License

Sönmez Karapınar E., İmdad Y. G.

15. Uluslararası Başkent Sosyal, Beşerî, İdari ve Eğittim Bilimleri Kongresi/15th International Baskent Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, Ankara, Turkey, 15 - 17 May 2025, pp.1610-1624, (Full Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Ankara
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.1610-1624
  • Kayseri University Affiliated: Yes

Abstract

The effect of green product features on purchase intention in the context of sustainability

Abstract
This study aims to examine the impact of green product attributes (quality, price, and brand) on consumers about the purchase intention on green products that are eco- friendly. The understanding the drivers of green purchasing behavior has become a critical area of research as sustainability becomes an increasingly central concern for consumers and businesses. Data were collected as online

from 150 participants by using a structured questionnaire. The questionnaire was constructed using
demographic questions and the product choice attributes scale developed by Park et al. (2023) and the
green purchase intention scale (Karaca and Sönmez Karapınar, 2021). A quantitative methodology was used in the study, and the data were analyzed using the R program. The data were analyzed using
descriptive statistics, reliability analysis, and multiple regression analysis. The analysis results show that both green quality and green price have a statistically significant and positive effect on green
product purchase intention. However, the effect of green branding has found to be statistically insignificant. These findings suggest that consumers prioritize tangible product attributes such as perceived quality and affordable price over brand identity when making eco-friendly purchasing decisions.

Keywords: Green product, Green quality, Green price, Green brand, Green Purchase intention,

Sürdürülebilirlik Bağlamında Yeşil Ürün Özelliklerinin Satın Alma Niyetine Etkisi
Öz
Bu çalışma, yeşil ürün özelliklerinin (kalite, fiyat ve marka) tüketicilerin çevre dostu yeşil ürünler satın alma niyeti üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Sürdürülebilirlik, tüketiciler ve
işletmeler için giderek daha merkezi bir endişe haline geldikçe, yeşil satın alma davranışının itici güçlerini anlamak kritik bir araştırma alanı haline gelmiştir. Veriler, yapılandırılmış bir anket formu kullanılarak çevrim içi ortamda 150 katılımcıdan toplanmıştır. Anket formu, demografik sorular ile Park vd. (2023) tarafından geliştirilen ürün seçimi özellikleri ölçeği ile yeşil satın alma niyeti ölçeği (Karaca ve Sönmez Karapınar, 2021) kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada nicel bir metodoloji kullanılmıştır ve veriler, R programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları hem yeşil kalitenin hem de yeşil fiyatın yeşil ürün satın alma niyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ancak, yeşil markalamanın etkisinin istatistiksel olarak önemsiz olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular, tüketicilerin çevreye duyarlı satın alma kararları verirken algılanan kalite ve uygun fiyat gibi somut ürün özelliklerine, marka kimliğinden daha fazla öncelik verdiğini göstermektedir. 

Anahtar Kelimeler: Yeşil ürün, Yeşil kalite, Yeşil fiyat, Yeşil marka, Yeşil Satın alma niyeti, Sürdürülebilirlik