İnşaat teknikerliği eğitiminde uygulamalı beton teknolojisi


Creative Commons License

Güven A. , Almaz Özcan Z.

2nd International Eurasian Conference on Science, Engineering and Technology (EurasianSciEnTech 2020), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2020, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2020, ss.98

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Gaziantep
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.98

Özet

Ülkemizde İnşaat Teknikerleri ve Yapı Denetim Programı öğrencileri Meslek Yüksekokullarının İnşaat Bölümü uhdesinde bulunan İnşaat Teknolojisi Programı ve Yapı Denetim Programlarından mezun olmaktadırlar. Yakın geçmişe kadar öğrencilerin mesleki açıdan donanımlı olabilmeleri için betonu genel özellikleriyle bilmesi yeterli iken, gelişen teknoloji mesleki anlamda bazı kolaylıklara sebep olsa da bu durum eğitim-öğretim müfredatının güncellenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Kolaylık olarak baktığımızda öncelikle hazır beton kullanımının arttığı, betonu sıkıştırmak için vibratörün kullanıldığı, betonda katkı maddelerinin kullanımının arttığı görülmektedir. Beton; kum ve çakılın, çimento ve su ile karıştırılmasından itibaren zamanla katılaşıp sertleşen bir yapı malzemesidir. Hazır beton kullanımının artması yapılan inşaat sayısının da artışına sebep olmuştur. Artan inşaat sayısından dolayı mezun olan öğrencilerin iş bulabilmeleri daha kolay hale gelmiştir. Ancak mezun olan öğrencilerin teorik olarak derslerde işledikleri konuları uygulamada sahaya yansıtamamaları önemli bir sorun teşkil etmektedir. Mezun öğrencilerin inşaat sahasına transmikserle gelen taze betonun kıvamını kontrol edebilmesi, numune alabilmesi, hangi katkı maddesinin ne için kullanıldığını bilmesi ve beton dökümü sırasında vibratörün kullanımı hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Beton teknolojisi dersi Meslek Yüksekokullarının müfredatlarında yer almaktadır. Bu dersin teorik bilgisinin yanında uygulamaya dayalı eğitim alan öğrenciler, ilgili konularda ihtiyacı karşılayabilecek duruma gelip, mezun olan diğer öğrencilerden bir adım önde olacaklardır. Çalışma kapsamında ilgili derse yönelik uygulamanın öneminden bahsedilmiştir.