2nd International Eurasian Conference on Science, Engineering and Technology (EurasianSciEnTech 2020), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2020, Gaziantep, Turkey, 7 - 09 September 2020, pp.98
Ülkemizde
İnşaat Teknikerleri ve Yapı Denetim Programı öğrencileri Meslek
Yüksekokullarının İnşaat Bölümü uhdesinde bulunan İnşaat Teknolojisi Programı
ve Yapı Denetim Programlarından mezun olmaktadırlar. Yakın geçmişe kadar
öğrencilerin mesleki açıdan donanımlı olabilmeleri için betonu genel
özellikleriyle bilmesi yeterli iken, gelişen teknoloji mesleki anlamda bazı
kolaylıklara sebep olsa da bu durum eğitim-öğretim müfredatının güncellenmesi
gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Kolaylık olarak baktığımızda öncelikle hazır
beton kullanımının arttığı, betonu sıkıştırmak için vibratörün kullanıldığı, betonda
katkı maddelerinin kullanımının arttığı görülmektedir. Beton; kum ve çakılın,
çimento ve su ile karıştırılmasından itibaren zamanla katılaşıp sertleşen bir yapı
malzemesidir. Hazır beton kullanımının artması yapılan inşaat sayısının da
artışına sebep olmuştur. Artan inşaat sayısından dolayı mezun olan öğrencilerin
iş bulabilmeleri daha kolay hale gelmiştir. Ancak mezun olan öğrencilerin
teorik olarak derslerde işledikleri konuları uygulamada sahaya yansıtamamaları
önemli bir sorun teşkil etmektedir. Mezun öğrencilerin inşaat sahasına
transmikserle gelen taze betonun kıvamını kontrol edebilmesi, numune
alabilmesi, hangi katkı maddesinin ne için kullanıldığını bilmesi ve beton
dökümü sırasında vibratörün kullanımı hakkında bilgi sahibi olması
gerekmektedir. Beton teknolojisi dersi Meslek Yüksekokullarının müfredatlarında
yer almaktadır. Bu dersin teorik bilgisinin yanında uygulamaya dayalı eğitim
alan öğrenciler, ilgili konularda ihtiyacı karşılayabilecek duruma gelip, mezun
olan diğer öğrencilerden bir adım önde olacaklardır. Çalışma kapsamında ilgili
derse yönelik uygulamanın öneminden bahsedilmiştir.