International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), vol.11, no.110, pp.1629-1636, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Aviation is a sector with 24/7 working hours due to its nature. Since it is a very busy sector, different business models areneeded. In this context, air taxi services, one of the business models in aviation, are of great importance in terms of saving time, especially for the business world. It significantly shortens the travel time of passengers by minimising intensive airport procedures and connecting flights. This study aims to examine niche marketing and marketing communication strategies in air taxi businesses. In this context, 21 of the 44 air taxi companies operating in Turkey were reached and a survey was conducted. The responses of the air taxi operators participating in the survey were analysed using SPSS software. The study concluded that niche marketing strategies have a significant and positive effect on marketing communication strategies (guerrilla marketing and below-the-line marketing).Keywords:Air Taxi, NicheMarketing, Guerrilla Marketing, Below-the-Line Marketing,doğası gereği 7/24 çalışma sürelerinin bulunduğu bir sektördür. Çok yoğun bir sektör olması sebebiyle, farklı iş modellerine gereksinim duyulmaktadır. Bu bağlamda havacılıkta yer alan iş modellerinden biri olan hava taksi hizmetleri, özellikle iş dünyası için zaman tasarrufu sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Yoğun havaalanı prosedürlerini ve aktarma uçuşlarını minimize ederek yolcuların seyahat sürelerini önemli ölçüde kısaltmaktadır. Bu çalışma ile hava taksi işletmelerinde niş pazarlama ve pazarlama iletişim stratejilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Türkiye‟de faaliyet gösteren 44 hava taksi işletmesinden 21‟ine ulaşılmış ve anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmaya katılan hava taksi işletmelerinin verdiği cevaplar istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, niş pazarlama stratejilerinin, pazarlama iletişimi stratejileri üzerinde (gerilla pazarlama ve çizgi-altı pazarlama) anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler:Hava Taksi, Niş Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Çizgi-altı Pazarlama.
Havacılık,doğası gereği 7/24 çalışma sürelerinin bulunduğu bir sektördür. Çok yoğun bir sektör olması sebebiyle, farklı iş modellerine gereksinim duyulmaktadır. Bu bağlamda havacılıkta yer alan iş modellerinden biri olan hava taksi hizmetleri, özellikle iş dünyası için zaman tasarrufu sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Yoğun havaalanı prosedürlerini ve aktarma uçuşlarını minimize ederek yolcuların seyahat sürelerini önemli ölçüde kısaltmaktadır. Bu çalışma ile hava taksi işletmelerinde niş pazarlama ve pazarlama iletişim stratejilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Türkiye‟de faaliyet gösteren 44 hava taksi işletmesinden 21‟ine ulaşılmış ve anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmaya katılan hava taksi işletmelerinin verdiği cevaplar istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, niş pazarlama stratejilerinin, pazarlama iletişimi stratejileri üzerinde (gerilla pazarlama ve çizgi-altı pazarlama) anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler:Hava Taksi, Niş Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Çizgi-altı Pazarlama.