6. kültürel bilişim iletişim ve medya çalışmaları konferansı, İzmir, Turkey, 25 - 27 October 2022, pp.60
İletişimde uygulama odaklı eğitim üniversiteler için büyük bir önem taşımaktadır. Lisans ve ön lisans
eğitimi veren radyo- televizyon bölümlerinin eğitim içeriklerinde uygulama projelerinin
gerçekleştirilmesi öngörülmektedir. Uygulama amaçlı radyo ve televizyon stüdyoları, kurgu üniteleri,
seslendirme odaları, haber atölyeleri gibi birçok ünite fakülte/meslek yüksekokulu birimlerinde
bulunmaktadır. Böylece kuramsal eğitimin yanı sıra mesleki bilgi ve beceri kazandırılmaya
çalışılmaktadır. Bu çalışmada eğitim odaklı faaliyet sürdüren radyoların uygulama projelerini
gerçekleştiren öğrencilere sunduğu katkılar, öğrencilerin bu projeleri gerçekleştirirken gözlemledikleri
eksiklikler ve çözüm önerilerini incelemek amaçlanmaktadır. Bu bağlamda örneklem olarak Kayseri
Üniversitesi Radyo Televizyon Teknolojisi Programı’nda 2021-2022 yılında eğitim gören öğrenciler
örneklem olarak belirlenmiştir. Radyoda Program Yapımı dersi kapsamında Üniversitenin uygulama
radyosu olan KAYÜ FM’ de radyo projesi gerçekleştiren 15 öğrenci ile derinlemesine görüşme
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yöntem olarak nitel analiz tekniklerinden olan yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre ders kapsamında
öğrenciler, verilen teorik bilgilerin pratiğe dönüştüğü uygulama projelerinin kendilerine birçok katkısı
olduğunu ve ders içeriğinin daha anlaşılır hale gelmesini sağladığını ifade etmişlerdir. Radyodaki teknik
donanımın öğrencilerin proje yapması için yeterli olduğu vurgulanmıştır. Bunun yanı sıra görüşmede
fiziki mekan yetersizliklerinin dezavantaj yarattığını belirten öğrenciler, öneri olarak da üniversitedeki
derslerde uygulama saatlerinin arttırılmasına yönelik görüş bildirmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Radyo Eğitimi, Radyo Yayıncılığı, KAYÜ FM, Eğitim