in: Erken Çocuklukta ÖZEL EĞİTİM, Karabulut, R. ve Deniz, S., Editor, Eğiten Yayıncılık, Ankara, pp.167-181, 2023
Giriş
Erken çocukluk döneminde kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli ya
da riskli çocukların sınıflara fiziksel olarak yerleştirilmesi anlamından daha
fazlasını içerdiği söylenebilir. Bu çocukların sınıflarındaki tüm etkinliklere tam olarak katılımları, akranları ile ilişkilerinin geliştirilmesi ve birçok
öğrenme fırsatlarının da oluşturulması gerekmektedir. Ayrıca çocuklara
akademik, sosyal, duygusal ve fiziksel potansiyellerinin tamamına ulaşma
fırsatı verildiğinden de emin olmak gerekir. Türkiye’de kaynaştırma eğitiminin ve özellikle erken çocukluk döneminde kaynaştırma eğitiminin yeni
yaygınlaşmaya başladığı düşünüldüğünde, kitabımızın bu bölümünde
kaynaştırmanın tanımı ve Türkiye de kaynaştırma ile ilgili yasa ve yönetmeliklerle, nicelik bakımından gelinen son noktalara kısaca yer verilmiştir.
Ayrıca erken çocukluk dönemi ve kaynaştırma eğitimin önemi, kaynaştırma eğitiminin yararları, kaynaştırma ile ilgili hazırlık çalışmalarına, tavsiyelere ve işbirliğinin önemine değinilmiştir.