Sosyal Medya İletişim Etkinliğinin Karşılaştırması; Fenerbahçe Spor Kulübü, Beşiktaş Jimnastik Kulübü ve Galatasaray Spor Kulübü Örneği


Creative Commons License

Canoğlu M., Üstüner S.

25. PPAD Pazarlama Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Haziran - 02 Temmuz 2021, ss.173-183

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.173-183
  • Kayseri Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Sosyal ağ siteleri, birçok organizasyon için etkili iletişim yollarından biri olarak görülmektedir. “Retweet”, “Beğen”, “Paylaş” ve “Yorum Yap”, en popüler sosyal ağ sitelerinden Instagram, Twitter ve Facebook'ta kullanıcıların mesajlarla etkileşimde bulunma yollarından birkaçıdır. Bu siteler çok fazla veri içermesine rağmen Türkiye’de spor pazarlaması kapsamında sosyal medya iletişimi ile ilgili çok az araştırma olduğu söylenebilir. Bu çalışma ile Türkiye'nin en çok sosyal medya kullanıcısına sahip olan Fenerbahçe Spor Kulübü, Galatasaray Spor Kulübü ve Beşiktaş Jimnastik Kulübü'nün sosyal medya iletişim etkinliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Social networking sites are seen as one of the effective communication ways for many organizations. “Retweet”, “Like”, “Share” and “Comment” are a few ways users engage with messages on Instagram, Twitter and Facebook that the most popular social networking sites. Although these sites contain a lot of data, it can be said that there is very few research related to social media communication within the scope of sports marketing in Turkey. With this study, it is aimed to evaluate the social media communication effectiveness of Fenerbahçe Sports Club, Galatasaray Sports Club and Beşiktaş Gymnastics Club, which has the highest social media users in Turkey.