in: Sosyal Medya Sosyolojisi, Dr. Gül Dilek Türk ve Dr. Şebnem Özdemir, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.217-239, 2020
Toplumsal gruplar “iki ya da daha fazla insanın belirli bir amacı
gerçekleştirmek için bir araya geldiği, grup üyeleri arasında belirli
süreli bir etkileşimin bulunduğu yapı”lardır. Bireylerin bu gruplara
katılmalarının çeşitli nedenleri vardır. Bunlar; ilişki kurma ihtiyacı,
özdeşleşme/ait olma ihtiyacı, güç sağlama, sosyal kimlik edinme,
statü sağlama, güvenlik sağlama ve benzeriyle birlikte olmak olarak
ifade edilmektedir (Zencirkıran, 2017, s. 109-120). Pazarlama disiplini de kişilerin, grupların ve toplulukların ekonomik davranışını
anlamaya çalışmakta ve böylece üretim çıktılarının ve hizmetlerinin
satın alınmasını ve kullanımını etkilemektedir (Varey, 1996).
Yeni sosyal dünyamız olan internet sayesinde milyarlarca birey
sanal topluluklara katılmaktadır. Özellikle içinde bulunduğumuz
dönemde tüm dünyanın maruz kaldığı salgın hastalık nedeniyle
zorunlu olarak korumaya çalıştığımız “fiziksel mesafe” mobil iletişim teknolojileri ve sosyal medya araçları vasıtasıyla “sosyal mesafemizi” yakınlaştırmamıza önemli bir katkı sağlamaktadır. Yeni
normal olarak adlandırılan bu dönemde markalar dijital iletişim
platformlarına daha fazla önem vermektedir (Li vd., 2020; Lee ve
Borah, 2020).