Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol.60, no.60, pp.240-252, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmanın amacı bireysel yenilikçilik düzeyinin kariyer uyumluluğu algısına
etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2017-2018 öğretim yılı içerisinde
Bartın Üniversitesi Meslek Yüksekokulu (BMYO) ve Bülent Ecevit Üniversitesi
Zonguldak Meslek Yüksekokulu (ZMYO)’nda öğrenim gören öğrencilerden
seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak anket tekniği ile veri elde edilmiştir. 1000
öğrenciye anket dağıtılmış ve 840 tanesi geri dönmüştür. Yapılan inceleme
sonrasında anketlerin 806 tanesi analize uygun bulunmuştur. Araştırmaya katılan
öğrencilerin demografik bilgileri frekans ve yüzde dağılımları ile analiz edilmiştir.
Hipotezleri test etmek amacıyla verinin özelliğine göre İndependent T-test, OneWay Anova ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin kariyer uyumluluğu puanlarının ortalaması 3,6745, bireysel yenilikçilik
düzeyi puanlarının ortalaması 62,0980 olarak bulunmuştur. Sonuçta öğrencilerin
bireysel yenilikçilik düzeyleri ile kariyer uyumluluğu algısı arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (X2=129,894 p=0,000<0,05). Yenilikçi
ve öncü grubunda yer alan öğrencilerin kariyer uyumluluğu sorgulayıcı, kuşkucu
ve gelenekçi grupta yer alan öğrencilerden daha yüksektir.