Dijital Çağda Influencer Pazarlama


Creative Commons License

Bahçe H.

DİSİPLİNLERARASI BAKIŞ AÇISIYLA SALGIN VE DİJİTALLEŞME, Belgin Aydıntan,Zülfi Umut Özkara,Aynur Taş, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.242-254, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Gazi Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.242-254
  • Editörler: Belgin Aydıntan,Zülfi Umut Özkara,Aynur Taş, Editör
  • Kayseri Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İnternet, iletişim araçları, sosyal medyanın gelişimi ve bununla birlikte dünya genelinde yaşanan Koronavirüs (Covid-19) pandemisi bireylerin davranışlarını büyük ölçüde etkileyen öncüller olarak günümüzde varlığını sürdürmektedir. Özellikle günümüz dijital çağında sosyal medya platformları tüketicilerle etkileşim kurmanın nispeten yeni bir yolu olan influencer pazarlama disiplininin oluşmasına katkı sağlamıştır. Influencer pazarlamanın yapı taşı olan influencerlar geniş takipçi ağına sahip olup bir ya da birkaç nişte güvenilir kabul edilen bireyler olarak karşımıza çıkmaktadırlar. İşletmeler için geleneksel reklamlara kıyasla daha yüksek yatırım getirisi sağlaması, hedef kitle ile daha fazla etkileşimli iletişime olanak tanıması, tüketicilerle gerçek zamanlı ve karşılıklı görüşmelere imkan vermesi influencer pazarlamanın popülaritesini artırarak onu dijital çağın yükselen trendi haline getirmiştir. Influencerların bulundukları konum, sahip oldukları bilgi, beceri ve karakterleri ile belli bir kitleyi etkilediklerinden hareketle çalışmanın amacı; influencerlara olan güvenin tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisinin sonuçlarını ortaya koymaktır. Çalışma verileri; sosyal medya platformlarından Instagram kanalını kullanan ve en az bir influencerı takip eden bireylerden elde edilmiştir. Amaç doğrultusunda elde edilen verilere basit doğrusal regresyon analizi uygulanmış ve influencerlara duyulan güvenin satın alma niyetini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlardan hareketle işletmelere, e-ticaret kanallarına, akademisyenlere ve araştırmacılara yol gösterici olduğu düşünülen öneriler geliştirilmiştir. Gelecek çalışmalarda; ilgili literatürün bibliyometrik analizinin yapılması alana büyük katma değer sağlayacaktır.